André Hazes geeft "walgelijk" gedrag tegenover Monique Westenberg toe
LHX
André Hazes geeft "walgelijk" gedrag tegenover Monique Westenberg toe
Foto: Instagram @andréhazes

André Hazes heeft de voorbije jaren een enorme transformatie doorgemaakt. Nu hij niet meer drinkt en geen drugs meer neemt, is hij een veel beter persoon.

Toen André Hazes nog dronk, vond zijn zus Roxeanne Hazes hem vaak heel vervelend. "Als we samen gingen stappen vond ik je aan het einde van de avond zo'n vreselijke knul", zegt ze tegen hem in hun podcast 'ADHazes'.

"Net papa. Niet meer mee naar huis willen, denken dat alles van jou is...", herinnert ze zich. André moet toegeven dat dat waar is. "Ik was echt irritant."

De narcistische trekjes van André Hazes sr.

Dat is nu wel anders. Hij is erin geslaagd om af te geraken van de minder fijne trekjes die hij van zijn ouders geërfd had. "Ik had echt narcistische trekjes, en dat werd heel gevaarlijk", vertelt hij.

Zo dreigde zijn vader vroeger regelmatig dat hij de geldkraan zou dichtdraaien, als de dingen niet gingen zoals hij wilde. "Als kind van 17 of zo is dat je ergste nachtmerrie", vindt André.

Dit deed André tijdens ruzies met Monique Westenberg

Er was een periode dat hij dat gedrag zelf ook vertoonde. "Mijn ex Monique woonde vroeger in een normale woning, maar op een gegeven moment gingen we samenwonen. We kochten een groot huis."

"Als we dan ruzie hadden, ging ik met haar door een goedkope wijk rijden en zei ik: 'Hier zit jij zonder mij.' Als ik daar nu aan denk: het is walgelijk", beseft hij. "Dan ben je echt een viezerik. Het kan echt niet."

Lees ook: Neemt André Hazes pijnlijke beslissing voor Monique Westenberg? "Einde van luxeleventje"

Dankzij therapie is hij nu een beter mens

De afgelopen jaren heeft hij er met behulp van therapie bewust aan gewerkt. En maar goed ook, wie weet wat er anders van hem geworden was. "Ik ben heel blij dat dat opgelost is. Je kan anders geen relatie houden."

Meer nieuws

Meer nieuws

.