Foto: VTM
Wie naar het VTM Nieuws kijkt, zal vanaf nu een verandering opmerken. Het zal worden opgefrist. VTM krijgt op zijn beurt een nieuw logo.
Voortaan zal het VTM Nieuws er lichtjes anders uitzien. De nieuwsredactie zal een beroep doen op augmented reality. De technologie moet het nieuws dichter bij de mensen brengen.
VTM NIEUWS-journalisten Carl Theunis en Meryem El Mandoudi, die voor het eerst bij VTM NIEUWS te zien is, zorgen in tandem voor verdieping bij de actualiteit. Tijdens iedere nieuwsuitzending duiken ze dieper in een nieuwsverhaal en geven ze, met behulp van beeld en grafiek, extra duiding en opheldering.
VTM Nieuws maakt vanaf nu gebruik van augmented reality, wat het nieuws dichter bij de mensen de mensen moet brengen“De afgelopen weken heb ik een intensief VTM NIEUWS-bad gekregen,” legt Meryem uit. “Ik ben dus helemaal klaar om de kijker nog meer achtergrond en verdieping te geven bij de grote nieuwsverhalen. Dat ik dit meteen in de vernieuwde studio van VTM NIEUWS kan doen, zorgt ervoor dat ik er nog meer zin in heb."
Die vernieuwingen zijn vanaf vrijdag 20 september te zien op het scherm. VTM zal dan ook een nieuw logo hebben. De nieuwe stijl zorgt zo voor nog meer duidelijkheid en herkenbaarheid voor de kijkers, die zo in één oogopslag de weg naar hun favoriete programma’s bij VTM kunnen vinden.