Baas van ‘Thuis’ verrast: “Verhaallijn aangepast door kijker”

door: PMN
Thuis - Thilly en Dries
Afbeelding bron: Eén

Thuis’ is de best bekeken soap van Vlaanderen. Dagelijks kijken één miljoen mensen naar.

Maar niet al die mensen zijn tevreden. “Volgens onze klantendienst worden jaarlijks zo’n 75 reacties beschouwd als klachten”, legt producer Hans Roggen uit in Primo.

“Dat gaat over kijkers die zich ergens aan storen. Dat mag want niet iedereen hoeft het met alles eens te zijn. Dat gaat meestal over kleine dingen.”

Het omgekeerde is ook waar. De ploeg van ‘ Thuis’ krijgt ook vaak tips van de kijkers.

“Meestal kunnen we er geen rekening mee houden”, geeft Hans toe. “Maar soms zijn die opmerkingen wel bruikbaar en pikken we die in een latere verhaallijn op.”

“Zo vond een kijker dat we een somber en weinig realistisch beelden schepten van een psychiatrische instelling. Daar hebben we naar geluisterd en dat hebben we aangepast. Klachten van kijkers inspireren ons ook.”

Tags