'Blokken' krijgt vervelend probleem maar niet opgelost: Dit is er aan de hand

bron: HLN
door: Redactie
Afbeelding bron: Archieffoto
De tv-quiz ‘Blokken’ doet een opvallende oproep. Daarom lanceren de makers een parodie op de ‘Bicky-campagne’, die de afgelopen dagen heel wat kwaad bloed zette. De makers van 'Blokken' willen namelijk graag evenveel mannelijke als vrouwelijke deelnemers.

In de nieuwe campagne van Bicky Burger verkoopt een man zijn vrouw een stevige mep omdat zijn hamburger in het verkeerde doosje zit. Dit veroorzaakte heel wat ophef. “Partnergeweld wordt hierdoor volledig gebanaliseerd”, klonk het. De tv-quiz ‘Blokken’ lanceert nu een oproep voor vrouwelijke kandidaten, aan de hand van een parodie op deze campagne. Deze keer slaat de vrouw haar echtgenoot, terwijl ze uitroept: “Ik schrijf me wel in!”

Het is niet de eerste keer dat ‘Blokken’ een oproep doet voor vrouwelijke quiz-kandidaten. Enkele jaren geleden lanceerden ze al een ludiek filmpje om vrouwen aan te moedigen zich in te schrijven. Mannen schrijven zich sowieso al vaker in, en ‘Blokken’ wil graag een gelijk aantal mannen als vrouwen op het scherm tonen.

 

Tags blokken