Koningshuis eist dat spotje met hen in de hoofdrol offline gehaald wordt : “Het zegt iets over de stijfheid van onze royalty’s”

bron: Het Nieuwsblad
door: Redactie
Afbeelding bron: Photonews
Sauzenmerk Devos Lemmens lanceerde naar aanleiding van onze Nationale Feestdag een reclamespotje met daarin koning Filip en koningin Mathilde in de hoofdrol. Al na enkele uren kregen zij van het koningshuis het dringend verzoek om het spotje terug offline te halen.

Dat deed het reclamebureau dan ook onmiddellijk. Beelden van de koninklijke familie mogen niet gebruikt worden voor commerciële doeleinden. “We begrijpen dat beelden van de koninklijke familie niet mogen gebruikt worden voor koninklijke doeleinden”, zegt de creatief directeur. “Maar we wilden vanuit een sterk Belgisch merk een punt maken: de nationale feestdag moet ook echt een feest zijn.”

“We hielden er rekening mee dat het zou moeten verwijderd worden. Maar ze zijn wel heel snel. Het zegt iets over de stijfheid van onze royalty’s. Zeker als je dat vergelijkt met het Nederlandse koningshuis.”